Jak zwalczyc bol gardla w nocy

Jak zwalczyć ból gardła w nocy

Dobry sen to najlepszy sposób na zwalczenie infekcji. Niestety, kiedy odczuwasz uciążliwy ból gardła, może to nie być takie proste.

Budzisz się kilka razy w ciągu nocy z powodu trudnego do wytrzymania bólu gardła? Ciągłe budzenie się z kaszlem, podrażnionym gardłem i uczuciem suchości z pewnością nie sprzyja temu, aby dobrze się wyspać. 

Poniżej przedstawiamy 10 wskazówek, które pozwolą Ci złagodzić objawy bólu gardła, a w rezultacie lepiej się wyspać w ciągu nocy.

1. Weź ciepły prysznic lub kojącą kąpiel zanim pójdziesz spać

Podczas kąpieli postaraj się głęboko oddychać. Pomoże Ci to złagodzić ból gardła. Co więcej, kąpiel pozwoli Ci się zrelaksować i rozluźnić mięśnie.

2. Wybieraj napoje bez kofeiny zamiast kawy i unikaj alkoholu

Wesprzyj swój organizm w walce z infekcją poprzez regularne przyjmowanie płynów. Ciepła, ziołowa herbata przyniesie Ci natychmiastową ulgę w chwili, gdy będziesz tego najbardziej potrzebować.  Odpowiednie nawodnienie organizmu pomoże Ci zwalczyć ból gardła.

Gdy Twoim celem jest dobry sen, ostatnią rzeczą, której potrzebujesz jest uczucie suchości w gardle. Niestety kofeina i alkohol mogą być jego przyczyną. Takie napoje podrażniają gardło, uniemożliwiając spokojny sen.

3. Ciepły okład na bolące gardło

Otul się flanelową koszulą lub zrób sobie okład z zanurzonego w ciepłej wodzie ręcznika, który złagodzi uciążliwy ból gardła. Okłady na gardło są bardzo skuteczne i szybko przynoszą ulgę w bólu. Ciepły okład wspomoże cyrkulację krwi w Twoim organizmie, łagodząc ból.

4. Wyłącz telefon

Typowe dla naszych czasów przywiązanie do elektronicznych urządzeń przyczynia się do występowania problemów ze snem. Jeśli do tego dojdzie ból gardła, zaśnięcie może być nie lada wyzwaniem. Kiedy tylko przyłożysz głowę do poduszki, spróbuj zasnąć. Najlepiej jest unikać korzystania z urządzeń elektronicznych na 30 minut przed tym, jak położysz się spać. Odłóż telefon i komputer na bok i wygodnie ułóż się w wygodnej pościeli.

5. Rozwiązania apteczne

Dostępne w aptece produkty, takie jak spray na gardło przynoszą ulgę w bólu gardła w nocy. Strepsils Intensive Direct zawiera Flurbiprofen – subtancję aktywną o szybkim działaniu, która łagodzi podrażnienie i ból gardła na wiele godzin. Dzięki temu ból nie będzie zakłócał spokojnego snu.

6. Odpowiednie przygotowanie do snu

O ile nie chodzi o pilną potrzebę skorzystania z toalety, staraj się nie wychodzić w ciągu nocy z wygodnego, ciepłego łóżka w poszukiwaniu środka na ból gardła. Przygotuj sobie wcześniej szklankę wody i spray na gardło, który złagodzi ból.

7. Wypracuj sobie codzienną rutynę

Wyznaczenie sobie konkretnej godziny, kiedy kładziesz się spać sprawi, że łatwiej będzie Ci zasnąć. Wyznaczony na stałe schemat to sygnał dla Twojego organizmu, że pora przygotować się do snu.

8. Ułóż głowę wyżej

Lekarze rekomendują, aby podczas snu głowa była ułożona wyżej niż reszta ciała, ponieważ taka pozycja udrażnia zatoki. Jeśli masz taką możliwość, lepszym rozwiązaniem niż układanie stosu poduszek jest wzniesienie części materaca do góry. W tej pozycji lepiej się wyśpisz, a grawitacja zrobi za Ciebie resztę.

9. Zadbaj o odpowiednią wilgotność powietrza

Nawilżacze powietrza w takich sytuacjach świetnie się spisują. Włącz urządzenie na noc, aby zapewnić optymalną wilgotność powietrza w pomieszczeniu. Nie tylko przyniesie Ci to ulgę w bólu gardła, ale także złagodzi inne objawy przeziębienia, które możesz odczuwać.  

Ważne jest, aby pamiętać o tym, że poziom wilgotności powietrza powinien być dokładnie kontrolowany, a urządzenie powinno być regularnie czyszczone. Mimo wielu zalet, nawilżacze powietrza mogą łatwo stać się siedliskiem bakterii. Ich wpływ na Twoje zdrowie będzie odwrotny do pożądanego także, gdy wilgotność w pomieszczeniu będzie zbyt duża.  

10. Czyste łóżko

Raz w tygodniu zmieniaj pościel. Alergeny i roztocza czają się w zakamarkach Twojego łóżka. Te mikroskopijne pasożyty potencjalnie mogą podrażniać Twoje gardło, szczególnie jeśli jesteś alergikiem.  

 

Podrażnione gardło daje się we znaki szczególnie w nocy. Walka z bólem w momencie, gdy jesteś zmęczony i chce Ci się spać może być wyczerpująca. Zastosuj nasze wskazówki i dobrze się wyśpij. Jeśli objawy nie ustąpią, skonsultuj się z lekarzem.